۷۷۷۰۵۹۴۲

حمایت از نویسندگانی که تازه پا به دنیای نویسندگی می گذارند

وقتی نویسنده ای بعد از زحمات فراوان موفق به چاپ کتابش می شود، با شور و شوق بسیار انتظار دارد دوستداران کتاب، اثر او را مطالعه کنند و این به تدوام و پیشرفت ادبیات کمک می کند.

تا زمانی که کتاب او خوانده نشود، نه فهمیده می شود و نه حمایت می شود.

نویسندگان ایرانی (خصوصا نویسندگانی که تازه پا به دنیای نویسندگی می گذارند) همچون صدفی هستند که نمی دانیم در آن گوهری هست یا نه.

تاریخ ادبیات داستانی محشون از نویسندگان بزرگی ست که (بعدها ارزش کارشان آشکار شد.) که در زمان حیات خود با بی مهری و بی توجهی روبرو بودند. شرایط چاپ و انتشار کتاب به سهولت کنونی نبود و آنها در غبار فراموشی از میان می رفتند اما در حال حاضر و به یمن تکنولوژی، اثر هر نویسنده ای را می توان از طریق کتاب الکترونیک تهیه کرد و نویسنده امیدوار است که کتاب او در معرض نگاه دوستداران کتاب قرار بگیرد و اینجاست که باید به همت و لطف شما خوانندگان کتاب دل بست که با هزینه ای اندک کتاب او را بخوانید و حتی نظریات خودتان را نیز به او انتقال دهید. نظر شما خواه مثبت و خواه منفی حتما به نویسنده در ادامه کارش کمک خواهد کرد.

نوشتن و خلق داستان انرژی زیادی از نویسنده می گیرد و کار راحتی نیست. در کشور ما نویسندگان جدید که تعدادشان زیاد است از بی مهری خوانندگان کتاب رنج می برند.

وقتی کتابی از یک نویسنده جدید در غرب منتشر می شود، در آغاز با اقبال روبرو می شود به دو دلیل.

دلیل او اینکه مردم دوستدار کتاب هستند و وظیفه خود می دانند از نویسندگان جدید حمایت کنند.

دلیل دوم شاید استعدادی نو متولد شده باشد. این دو امر برای نویسنده ای که اثرش منتشر می شود نهایت آرزوست و چنانچه افکار و ایده های نویی داشته باشد آینده خوبش را هموار ساخته است. به همین دلیل مشاهده می کنیم که تیراژ کتاب در ایران با قیاس با غرب فاصله ای از زمین تا آسمان دارد. تیراژ بالای کتاب در غرب بیانگر این است که مردم به مطالعه اهمیت می دهند. حمایت از نویسندگان می تواند نتایج شگفتی در بر داشته باشد و ما باید به تمامی نویسندگانی که در سراسر ایران قلم می زنند حداقل برای یک بار صمیمیت و سخاوت خود را نشان دهیم.

کاظم سلطانی(لکیامیم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *